Thursday 29 November 2012

my perception towards love



some people said why they need love in their lifes?? simple saja kan ..cinta tuh satu perkataan yang simple tapi bila kita pikir balik maksud dya sangat mendalam ..cinta tuh mampu buat org bahgia dan sedih sekelip mata ..cuba bayangkan dah ramai orang yang snggup bunuh diri ,putus kawan,putus ikatan kekeluargaan,bunuh kwan dan macam2 lagi jenayah just because of love..so cinta ni dya ada satu power yang bleh bwat manusia tuh hilang pertimbangan..tapi x semestinya cinta tuh jahat ada kalanya cinta tuh boleh buat someone berubah arah..maksudnya dya boleh berubah dri jahat jadi baik ..dari x kenal tuhan terus kenal tuhan
ada kalanya kita akan jatuh sbb cinta dan akan bangun pun sebab cinta..bila putus cinta cepat2 ingat tuhan balik..there must be a reasons why god x bagi kita dgn org yang kita suka..ataupun mungkin dya jodoh kita tapi bukan sekarang tuhan nak kita bersama dya ..maybe setahun dua atau pada masa akan datang tuhan akan hadirkan dia untuk kita

"kalau dah jodoh tuh tak akan kemana..walau lari beribu batu cinta akan datang kembali kalau itu takdirnya"

juz yakin saja tuhan dah atur jodoh yang terbaik untuk kita.. mcam orang kata insan itu masih on d way juz belum smpai ke destinasinya iaitu hati kita.sebab tuh kita kena berserah atau kata lain tawkal kepada tuhankalo kita sayang someone tak semestinya kita memilikinya..tapi kalo kita betul2 ikhlas untuk sayang dia mungkin ada harapan lagi..cinta tuh mudah kalo kita kenal dan percaya pada tuhan

setiap orang ada keinginan nak bercinta saya juga begitu ..saya pon ada jugak minat kat someone ni ..boleh kata tahap minat gila tapi saya gagal nak dapat hati dya ..sekarang saya boleh tgok dya dri jauh saja lah ..satu sebab saya malu nak berhadapan ngn dya ..saya tau saya tak perfect and dya mungkin perfect dimata saya (kat mata org lain saya x tahu lah ) ..kedua saya tau dya ramai peminat sbb tuh saya x nak diri ni dibenci atau apa sahaja..jadi untuk pujuk hati saya kata "cinta tuh mungkin jauh tapi kalo saya ikhlas suka dya maybe suatu hari nanti dya pun akan ikhlas dgn saya " jadi saya redha ja lah walopun ada besar kemungkinan kami x mungkin bersama ..sakit tuh mmg sakit tapi kena kuat lah ..x kan nak sedih ja hidup mesti diteruskan walopun dya mungkin x taw rasa hati kita trhadap dya ..ehmm so bgi saya cinta tuh x leyh nak dipaksa..apa pon2 cinta mungkin sakit dan cinta mungkin manis tapi selagi kita ikut landasan yang betul kita pasti dapat jawapan dalam cinta yang kita nak dan diredhai :)

" bukan salah kita untuk jatuh cinta ..dan bukan salah dya sbb buat kita jatuh cinta ngn dya"


p/s : mungkin persepsi saya x sama ngn org lain tapi suma org ada pendapat jugak kan :)



No comments:

Post a Comment