Monday 23 September 2013

bila hati berubah

assalamualaikum w.b.t

hati manusia ni senang kan nak berubah bila-bila masa saja dia akan berubah..kadang2 rasa marah juga kat diri sendiri.. bila pendirian sering kali digoyah oleh diri sendiri..apa yang diri ni nak kadang2 sndiri pon x taw..sebab tuh aku decide untuk dah x nak ikut flow orang lain..just follow my flow..why i need to follow others while they don't want to follow me back..ni bukan persoalan siapa atas siapa bawah tapi mindset diri sendiri ..mereka adalah mereka..mungkin apa yang mereka dapat memang layak untuk mereka..we have to feel grateful for what we own now..adakalanya hati ni akan berpura2 untuk mendapatkan perhatian orang lain and aku dah tgok suma tuh dalam diri orang lain..bila mereka harus berpura2 demi mendapat tempat dan perhatian dari orang lain..pendirian mereka akan berubah mula-mula cakap mcm lain then ckap mcam lain..ehmmm sorry to say but it's annoying..sebab tuh aku akan cepat sakit hati bila pendirian aku berubah sebab orang lain..aku x salahkan orang lain tapi salah diri sendiri..knapa kena berpura2 ikut orang bila ALLAH ciptakan diri kita yang mungkin terbaik untuk kita sendiri..aku takut bila aku berubah pendirian dan tidak jadi diri sendiri aku mungkin akan hidup dalam kepalsuan yang mana last skali aku sendiri akan sakit hati..sebab tuh aku akan bnyak berdiam and bersendiri bukan kerana aku sombong tapi aku akan bawa haluan aku sendiri yang mana aku x perlu menyusahkan orang and berpura2..diam bermakna aku berfikir apa yang aku nak dari diri aku sendiri..aku dah tahu apa sakit hati and hipokrit that's why i try to avoid others as possible i can to find myself



No comments:

Post a Comment